.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید محسن رضايي بر آماده سازی زير ساخت هاي آی تی کشور

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : زيرساخت هاي لازم عصر ارتباطات و اطلاعات در بخش هاي مختلف نظير فرهنگ، قوانين و مقررات بايد در کشور آماده شود.

"محسن رضايي" روز پنجشنبه در حاشيه مراسم اختتاميه همايش عصر اطلاعات و ارتباطات، کاربردها و راهکارها در ساري اعلام کرد: دانشگاهيان ، نفش تعين کننده اي در اين زمينه دارند و بايد در محيط علمي، جوانان را براي عبور از اين گذرگاه، آمورش دهند.
وي مهمترين بخش زيرساخت ها را مقوله فرهنگ دانست و افرود: براي انتقال جامعه از عصر نيمه صنعتي و کشاورزي به عصر ارتباطات و اطلاعات بايد عادتهاي دوران گذشته را کنار بگذاريم و نگهداشتن فرهنگ عصر گذشته بزرگترين مانع براي ورود به عصر ارتباطات است.
وي اظهار داشت: دانشگاه ها بايد به سرعت با محيط هاي مجازي رايانه اي هماهنگ شوند و در صورتي که اين مراکز علمي کاملا الکترونيکي شوند شرايط لازم براي گذر سريع تر از اين دوره فراهم مي شود.
رضايي برنامه ريزي و اولويت گذاري را از جمله عوامل ورود سريع تر به عصر ارتباطات و اطلاعات دانست و افزود: بايد روندهاي عقب ماندگي کشور از ساير کشور هاي پيشرفته دنيا به سرعت جبران شود .
وي ادامه داد : آمار و اطلاعات نشان مي دهد که ما در منطقه از شاخص هاي ارتباطي و اطلاعاتي نظير ضريب نفوذ، ميزان آمادگي الکترونيکي ، رقابت پذيري و اقتصاد دانش محور در شرايط چندان مناسبي نيستيم .
رضايي به سند جشم انداز ايران 1404 اشاره کرد و افزود: گام هاي تحول اساسي در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد ، فناوري وفرهنگ در سند چشم انداز20ساله "ايران 1404" تدوين شده است که بايد براساس آن حرکت کنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.